mardi 28 décembre 2010

Sojina tužbalica

Zar ja, ovako mlada
da budem pastir čitavog stada?
Da menjam oblike
a da me Ovidije ne pomene?
Ja sam sve što ste želeli da budem
Od mene pravite mleko, tofu, sarme i karme.
Dokle će se moje ime koristiti uzalud?
Kad sam izgubila sve svoje draži
U vašoj ambalaži.
Zapamtite, bozi i vegani dragi,
ja nisam viršla, sir, ili musaka,
Ja sam Soja, mlada i vrla djeva
Koja se kuva slično pasulju.

Za lonac, ne za tiganj, ja sam stvorena!

Kuvajte me nežno, blago,
i ne pravite od mene čudo svako.

Avaj meni jadna ja!

Osušite me i grickajte,
biće mi draže
nego što me mrtvu mešate s krompirom
i đumbirom.

Ja sam ja, mlada i individualna.
Koštam svega 120 dinara po kilogramu.
Ne dajte da vas prevare cene
viršli koje su pravljene od mene.

- Milena Ilić

1 commentaire: